All by myself.

Första tanken när jag vaknade imorse "Hur mycket är klockan?" 
Tanke två "Äsch, vem bryr sig. Det är söndag... Jag älskar söndagar!"
Och den tredje tanken "Oj, det är tisdag."
Alla dessa helgdagar gör mig förvirrad. Men jag klagar inte.
Hur skönt som helst med massa ledighet hit och dit. Men nu är det slut.
Tillbaka till vardagen. Vilket är skönt på sitt sätt.

Sitter uppkrupen i soffan med datorn i knät.
Precis läst några sidor i Alkemisten och druckit en Chai-latte. Myyys.

Mindre mys är att första maskinen tvätt är klar. Dags att hänga upp den.
Slänga in en omgång till. Och ta itu med lite disk. Suck.
Baksidan av att bo själv. Ingen annan kan fixa de tråkiga sakerna...
Men de postiva sakerna med att bo helt ensam väger lätt upp de tråkiga.
Alla människor bör bo ensamma nån gång i sitt liv. Helt klart.
Jag har provat på sambolivet också. Så jag vet vad jag säger. Tro mig...
Äsch. Tvätten va det ja...




Say what?



Du heter?
Stalker?

E-postadress, om du känner för det? (Bara jag som ser den)


Blogg?


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0