Fakta of the day. Svengelska, javisst.

Dagens fakta 1: Barn är roliga som fan.
Va en sväng på Åhléns idag. En mamma åkte i rulltrappan med sitt barn.
- Mamma, jag är jättesvettig...
- Jasså...
- Ja, lukta på mig. Så svettig jag är! Lukta på mig!
Mamman ville inte lukta på sin son. Konstigt...
Fick hålla mig för skratt. Hahaha.

En dag på jobbet va där två mammor med barnvagnar och ett större barn.
Vi har ett träd bland barn böckerna. Och det finns några fåglar i trädet.
- Titta där, vadbarnetnuhette. Ser du pippin?
Barnet tittar upp och ser några fåglar till. Och utbrister glatt;
- Många pippar!

HAHAHAHA. Mammorna skrattade rätt ordentligt.
Och jag som stod brevid hade svårt att hålla mig för skratt.
Men jag log stort mot mammorna iaf. Så jävla bra haha.

Dagens fakta 2: De borde tömma våra sopor oftare.
Båda sopkärlen är överfulla. Det är tisdag idag. De tömmer våra sopor på fredagar.
Det där är inte riktigt bra. Fick pressa ner mina påsar nu när jag va nere.
Och vi har ingenstans att källsortera. Det stör mig faktiskt lite grann.
Innan sorterade jag glas, papper och kartonger iallafall. Nu åker allt i samma.
Det är inte bra. Lite miljövänlig kunde jag väl få va?

Say what?



Du heter?
Stalker?

E-postadress, om du känner för det? (Bara jag som ser den)


Blogg?


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0